fredag 9 maj 2014

Beröm & Gemenskap

A spelar handboll som ni kanske märkt. 2 dagar i veckan, varannan vecka 3 då de har teknikträning med en annan tränare. A och hennes kompis bytte klubb i höstas och har blivit väl mottagna från dag ett. Laget har en bra gemenskap och det är himla kul att se.
 

I onsdags så var det teknikträning och jag skjutsa dit A direkt efter ridningen. Tränaren där som är en av tjejernas pappa i laget, han har sagt från början att A är duktig, att hon har det tekniska och det är ju kul att höra. Tränaren berömmer tjejerna över lag mycket och talar om när de gör rätt. Nu fick A agera exempel i nån övning som han tyckte hon gjorde bra och efter träningen sa A: Jag får nästan alltid beröm. Det är väl kul och då tycker han att du gör sakerna rätt och bra, sa jag. När vi kommit hem sen på kvällen så fick jag ett meddelande från just tränaren som skrev: Fantastiskt härligt att träna din dotter, underbar energi, lyhörd plus att hon verkar brinna otroligt mycket för handbollen. Ja, då blir man lite stolt att få höra detta. Men det var inte det jag ville komma till utan att det är ingen i laget som nekar nån annan beröm. A har fått agera exempel flera gånger och hon har en rätt låg profil och blir inte mallig och de blir inte de andra heller när de får det utan de kan unna varandra det. Och det är det jag tycker är så otroligt roligt! I hennes gamla lag hade det inte varit så utan då hade det varit sura avundsjuka miner med dumma kommentarer efter. Där var det inte samma gemenskap utan alla skulle bara vara bäst och tävla mot varandra. Svårt när det är en lagsport!
 
Önskar er en toppen helg!

1 kommentar:

Hannis sa...

Idrott när den är som bäst.
Lagkänsla och ödmjukhet.
Man lär sig mycket av det.

Så hoppas jag att ni hade en bra helg!
Hade det inte varit för att jag hade så främmande så hade jag tvingat mig på för ett hej=))
Kram Hannis