torsdag 22 maj 2014

Hemifrån

Vad bra det är när man har möjlighet att jobba hemifrån! I 2 dagar så har vi varit utan nätverk på jobbet och man blir lite lätt handikappad då när det man gör kräver internet. Igår så löste vi det hela med att köra mobilt nätverk på en liten liten bärbar, vissa delar av texten försvann. När en på jobbet ringde Tele2 så skulle de återkomma inom 2 dagar. Eh, okej 2 dar.... Så när jag gick hem packa jag med mig arbete hem och ringde i morse och kolla status. Nej, funkar inte. Nähä, då stannar jag hemma och kopplar upp mig här istället. Smidigt!
 
 
Solen sken och det var verkligen underbart väder som gjort för att vara ute men jag nöjde mig med att titta ut och passa på att ta lite luft och sol när jag hängde tvätt. För det är väldigt lätt när man är hemma att en maskin tvätt åker in.
Utanför fönstret har vi ett träd som blommar så fint nu. Snart över för det ligger vita blad överallt. Det kom en fågel flygande och satte sig så fint på grenen. Satt där en stund och jag undra om jag skulle hinna hämta kameran? Den flög såklart bort men upp på taket så kanske det kommer tillbaka.

 
Det gjorde den!

5 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Skönt att kunna jobba hemifrån, det skulle jag vilja varje eftermiddag! Mycket vackert som blommar nu, kram Suss

Hannis sa...

Vet inte om jag skulle klara av att jobba hemifrån...
Tror jag skulle pyssla med annat i stället=))

Hoppas att du får en fin helg/Kram Hannis

Postadress Torslanda sa...

Älskar att jobba hemifrån då och då. Bättre kaffe och myskläder på!
Ha en skön fredag!

Home2tiny sa...

Det krävs diciplin att jobba hemifrån, men fixar man det så är det hur skönt som helst. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

Villa Ell sa...

Hmm jag skulle nog någon gång ibland tänka mig att jobba hemifrån, tyvärr kan jag inte det med mitt jobb!
Hoppas du haft en fin morsdag
Kram Sandra