fredag 30 maj 2014

Mina små skeppare.

Lång helg och inte som vi tänkt oss men bra ändå. Sen länge hade vi planerat premiärturen med segelbåten till Kristi himmelfärd. Men så kom det kalla vädret och regn och väldigt låg vattennivå -31 cm. Så även om vädret skulle varit bra så kommer vi inte ut. Passagen ut ur vår vik är rätt grund och trots att vår båt inte är speciellt djupgående så blir det problem när vattnet sjunker så pass mycket. Vore en syn om vi packat båten och fastnar innan vi ens kommit ur viken. :)
 



 
Gårdagen bjöd på sol och vi fick en del fixat. Nya kylen på plats i båten, plantera om lite tomater, bygga vidare på kojan. Idag bjöds det på regn och då passa det bra att uträtta lite ärenden i shoppinganda. M behövde skor till avslutningen om 2 veckor. Skönt att ha det gjort, klänning och skor klara!
Sen var det här med båten. Tjejerna vill åka båt eller sova där räcker långt. Så ikväll bryggseglar mannen, A och N. Fredagsmys med chips och film i förpiken. Frukost medpackad och jag hoppas de sover gott. Jag och M har egen myskväll här hemma.
 
Hoppas ni har en egen myskväll!

6 kommentarer:

anettan sa...

Jag och mannen har en avkopplande kväll i var sin soffa, jag vid datorn och han framför TVn.Skönt! Kram Anette

Postadress Torslanda sa...

Bryggsegling låter fint det också! Även det blir ett äventyr. Hoppas att vädret vänder under helgen!
Ha en fin lördag.

Hannis sa...

Skulle kunna tänka mig att bryggsegla jag med=))
Bara att höra det där kluckandet från vattnet gör mig nöjd!

Tiden går så fort nu...
Skolavslutningar och jag har två och en halv vecka kvar att jobba sen är det semester!

Kramen Hannis

Team Åsgård sa...

Vi har ingen båt, om man inte räknar plastbaljan maken sitter och fiskar i, men pappa har en segelbåt som vi brukar åka med på. Jag lyckas alltid somna av nån märklig anledning.
Kram Cicki!

FruNeroLindström sa...

Så mysigt. Även om ni tråkigt nog inte kom iväg så misstänker jag att övernattningen blev poppis.
Blir galet avis på utegymmet. Vill mer än gärna ha ett hit i anslutning till en lekpark.
Det ska bli ett nytt garage. Det gamla var fruktansvärt dåligt underhållet tyvärr så har kommit in fukt. Så va tvunget att rivas. Hade hellre lagt pengar på nytt kök då vi har Sveriges hemskaste typ. Men men, det får bli nästa projekt när nya pengar sen hunnit sparas.
Chokladen är väldigt poppis. Men passar inte alla. Men skönt att den kom fram. Har tänkt i flera dagar att jag ska messa dig men hela tiden har något kommit i mellan.
Kram

Home2tiny sa...

Älskar också att bryggsegla, inte så gungit då....Kramisar Tina