torsdag 15 maj 2014

Växer och frodas

Nu börjar det hända saker i landet. Börjar titta upp små gröna blad ur jorden.
 
 
Lite sockerärtor. Himla gott i sallader!

 
Rädisor är en tacksam sak att odla. Svårt att misslyckas med.

 
Rabarber likaså. Växer så det knakar. Kanske ska göra en rabarberpaj i helgen!!

 
Äntligen börjar sparrisen komma. Har varit lite orolig att den dött eller nått. Det blir första året vi får skörda den. Förra året var det bara att titta hur de kom upp en efter en. Men i år blir det smörstekt sparris!! Ser ni vad tjocka dom är? Så var de inte förra året. Blir nog bra det här. :)
 

Ha en toppen helg!


4 kommentarer:

anettan sa...

Oj vad det växer. Det är så spännande med egenodlat. Kram Anette

Hanna sa...

Åh sparris! vill också odla egna grönsaker.

Hannis sa...

Jag är så oerhört glad att det finns rabarber på min odlingslott.
Det är en favorit hos mig=))

Sparris...fy fabian så gott.
Med lite saltat smör och sallad.

Kramen Hannis

Mycket annat & lite betong sa...

Vad det är roligt när det tittar upp lite grönt där man sått.
Jag har salladsblad små som knappnålshuvuden. Sockerärtor måste jag köpa frön till. Men rädisor hoppar jag över för jag kan minsann misslyckas med dem!
Sparris som är så gott har jag aldrig provat att odla.
Vilken mysig helg ni hade i Uppsala.

Ha en härlig helg!
Kram Agneta