lördag 9 april 2011

Gardiner

Hej och trevlig lördag på er!
Jag är inget fan av gardiner eller jag har inget emot dem men har inga hemma själv. De enda ställena jag har haft dem hängade är i barnens rum fast inte nu när vi byggt om för deras fönster på övervåningen är rätt små. Jag vill ha in så mycket ljus som möjligt så därför struntar jag i gardiner. Gillar stora öppna fönster!
Men jag måste visa vad M gjort. Hon har sytt gardiner till sitt rum i slöjden. Tyget har hon fått av farmor tror jag och hjärtat köpte jag till henne i somras på Gotland.





Idag har vi varit på firman och klyft ved och inhandlat lite material till ett litet projekt jag ska göra. Mer får ni se en annan gång. Vad har ni haft för er?

2 kommentarer:

Helena sa...

Hm hon har sytt egna gardiner du fattar vinken va ;-)fniss
Ja jag har varit i trädgården o krattat o klippt.Röjt o slängt en massa grejer från vindsutrymmen!Känns så skönt:-)Passar på nu när vi har en sån stor container på plats!
KRAM från mig!

Tina sa...

Så gulligt, egna gardiner!
Hälsa henne att jag tycker att hon lyckades superbra med det!

KRAM på dig i solen!