lördag 17 mars 2012

Frissan

 Igår var det dax att ta sig till frissan. Alla har trott att jag redan varit där men så är ju inte fallet. För er som inte vet så klippte jag av det själv in torsdagskväll i januari om jag inte kommer ihåg fel. Tydligen gjorde jag ett bra jobb och fick till det ganska jämnt. Går oftast till samma frissa och hon tyckte jag hade väldigt kort hår helt plötsligt och undra hur jag ville ha det? Ska det vara kort nu? Nej, jag vill ha långt! Hon skratta och tyckte nog att jag var ganska knäpp. Fick ju tala om hur det hela låg till och hon jämna till det i bak och nu kan jag börja spara igen. : )

Sen blev det en snabbis till Ikea för att spana på badrumsskåp. Köpte inget men tror jag vet vad det lutar åt. Kan ni tänka er jag köpte ingenting på ikea! Inte ens ett paket värmeljus. Dock en korv på utsidan men det räknas inte.

SUNDERÖ Bänk IKEA Tre lager med slitstark ytbehandling; tål utomhusbruk under en längre tid innan det måste laseras om.

Gick förbi utemöblerna och där gilla jag den här bänken, Sunderö. Man 700 kr för en bänk på 1 meter känns dyrt eller så är det jag som är snål. Fast det jag fastna för mest var en vägg de byggt upp. Fick jag inspiration om hur jag ska göra på baksidan. Behöver nämligen både staket och klätterstöd på en sida och nu löste sig det hela.

Ha en skön helg!

5 kommentarer:

susanne lindén sa...

Tack för hälsningen! Nu är hästen på väg. Ha en trevlig fortsatt helg!

Allt och/eller Inget sa...

Vad skönt att få sitta hos frissan en stund! Ikeabesök är ju också trevliga. Det som jag alltid brukar få med mig därifrån är vita servetter. Inte ett Ikeabesök utan några paket servetter :)
Kram Linda

Helena sa...

Den är superfin den där bänken!
Vill ha :-)
KRAM från mig!

Hem och Lycka sa...

Snygg bänk men håller med om att den var dyr. Kram Mia

Maria - Wikers Liv sa...

Jaså, korven räknas inte? ;) :)
De där ikea-möblerna är jättefina. Men håller nog med om priset...
Du har en utmaning hos mig, om du är intresserad.
Kram