tisdag 12 februari 2013

Hänga med...


... i utvecklingen. Gör ni det?
vi behövde en ny data hemma. Vår gamla är så trög så trög! så förra veckan kom en jobbarkompis och tipsa om ett bra pris på en bärbar. Jag beställde den på torsdagen och på fredagen kom den hem. Snabba bud i Mellerud! Jag har inte så stor koll på vad man ska ha eller inte. Jag är nöjd bara den funkar som den ska. Ett önskemål var att den hade numreriskt tangentbord (heter det så?),  när siffrorna sitter på sidan.

 
Sen visade det sig att den hade windows 8, visste inte ens att det kommit en ny?? Så nu är det appar som gäller även på datan och allt är lite bakvänt mot vad man är van vid men man lär väl sig så småningom! Hoppas jag! Brukar ju säga att man är aldrig för gammal för att lära sig......
 
Ha en toppen dag!

3 kommentarer:

Nilla Q sa...

Nä, det gör jag verkligen inte! Men med en dataintresserad 14-åring går det bra ändå:) Risken är bara att man får lite mer än vad man behöver när man köper nytt när han är med och bestämmer...
Hoppas du trivs med nya datorn!

kram Pernilla

Hannis sa...

Brukar snacka med killarna på it-avdelningen när jag behöver köpa nytt=))
Det är omöjligt att hänga med i alla svängar runt tekniken.
Känns som att det kommer nya saker hela tiden.

Kram Hannis

FruNeroLindström sa...

Jag är ju en riktig appelnörd så kör med mac sen några år tillbaka. Och tanken är väl att aldrig någonsin äga en pc igen ;)
Har hört både ock om nya Windows 8, men hoppas ni kommer in i det och blir nöjda. Men ny teknik är alltid spännande annars.

Ha en skön Onsdag, Kram Malin