tisdag 5 februari 2013

Ny vecka..

..nya möjligheter! 
Helgen försvann lika fort som vanligt utan att jag gjorde speciellt mycket. Torsdag och fredag kände jag mig lite risig, ont i huvudet och lite feber och N börja snora så vi höll oss hemma. A sov hos farmor lördag till söndag och M rider både lördag och söndag. Sen så åkte hon och sambon skidor så N och jag hade helgen för oss själva i ett rätt lugnt tempo. 

Paprikakärnor ner i jorden.

Men nu är det ny vecka och nya tag. På med träningen igen och inte slöa ihop. Så himla lätt att komma ur de bra vanorna. Gäller att vara konsekvent och inte släppa efter!
Många skriver om våren men den vill jag inte ha förrän efter sportlovet. Då får den komma inte innan. Men även om jag inte vill ha vår riktigt än så skadar det inte att tjuvstarta med lite plantering! Paprika och luktärt, tror jag det var, fick hoppa ner i jorden. Få se om det blir något av det?

Ha en bra dag!

8 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Håller med dig, våren får allt vänta lite till ;) Februari är inte vår, för mig ;)
Men man kan ju längta och förbereda ;)
Ha en fin tisdag!
Kram /Maria

FruNeroLindström sa...

Kan inte annat än att hålla med, och tror faktiskt aldrig våren kommit första veckan i feb på riktigt ändå. Så jag är lika lycklig för mer snö ;)
Ja, här har veckans träning fått ändra sig, men den blir av trots krock av aktiviteter och det är det viktigaste.
Hoppas ni får en mysig Tisdag, Kram Malin

Tina sa...

Det var underbart att se de små fröna!!

kram

Min plats i solen sa...

Jag vill gärna ha vår nu men så är vi här nere i de sydligaste delarna vana vid tidig vår. Men just nu är det ömsom snö, ömsom tö med gröna gräsmattor. Vinter ena dagen och vår den andra. Precis som det brukar vara. Skånsk februari. ;)

Lycka till med dina frö och ha en fin vecka!

Kram Lotta

Mina finaste... sa...

Det är inte dags förrän i mitten av april så det är ett tag kvar :) Vågar dock inte köpa nya kläder som jag kanske/kanske inte kommer i sen. Men spanar och lockas gör jag :) Vad härligt att se dina små kärnor! Kram, kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Spännande med lite planteringen, jag är dålig på att förodla frön - har provat en gång men det gick inge och vidare så jag gav upp lite väl lätt kanske ;)

Kram Ullis och lycka till med träningen !!!

Hemma på Sjuan sa...

Duktig du är som planterar! Håller med dig, våren kan vänta till efter sportlovet och då ska solen skina så att snön smälter ;)
Kram Suss

Hannis sa...

Så mysigt att börja plantera!

Kom in från långpromenad med hunden nu.
Känner mig som en snögubbe...
Mycket snö nu=))

Kram Hannis