söndag 3 februari 2013

Kaktus

 Fick eller gav ni bort såna här kaktusar i födelsedagspresent när ni var små? Kaktusar gjorda av gurka och gelehallon. Vi gjorde det ibland och det var väl en hit på 80-talet. Har hållt fast vid den och ibland har mina tjejer haft med sig såna när de gått på kalas vilket är uppskattat. :)


Bara stoppa ner en gurka i en kruka eller nått och se till att den står stadigt.


Fylla på med lite jord (nonstopp eller vad man vill) runt om.


Gelehallonen sätter man fast med tandpetare och så är den klar!

Ha en skön söndag!

6 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Haha, den är verkligen nostalgi. Har glömt av den lite. Så fin och lite rolig också. Ha en fin söndg

Hannis sa...

Jag älskade när jag fick såna!
Det var verkligen en favorit på kalasen då=))

Skön kväll till dig/Kram Hannis

A House With A View sa...

Nej det har jag faktiskt missat:)))) Vad häftigt:)))))

Kraaaaaaam aka

Anette Ryan sa...

Snacka nostalgi! Vem har inte gjort gelehallonkaktusar. Kanske man skulle lära tjejerna.
Kram Anette

Bella sa...

Ha ha, nostalgi!!

Hoppas veckan börjat bra!

Kramar Bella

Dagar av lycka sa...

Hahaha, JAPP, de kommer jag ihåg. Vilken lycka det var när man fick en sådan :)