lördag 22 januari 2011

Tappat huvudet?


Snögubben har det. Jag höll på att tappa axlarna idag.
Jag och kompisen L skulle ut och åka skidor vid 9-tiden imorse. Måste prova mina nya skidor och hålla igång skidåkningen till tjejvasan. Bara 5 veckor kvar!
Problemet var att jag har bara grundvalla på mina skidor och skulle få låna lite fästvalla av L. Henne plocka jag upp på vägen och så åkte vi bort dit spåren fanns och kvar i hennes bil var vallan. Aja, vi får kämpa lite.
Lite var en underdrift!! Jag kunde inte skjuta ifrån nånting, hade inget fäste för fem öre. Glid däremot hade jag, glid jättebra åt alla håll. Så bara marken luta det minsta uppåt så var det JÄTTE jobbigt och det kändes i axlarna. Vi tog oss i alla fall runt en sväng med lite små genvägar och hela 30 minuter höll vi ut.
Nu ska jag köpa egen valla och valla innan jag sticker iväg. : )

Trevlig lördagskväll!
/ Kia

3 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Tjejvasan, det var hurtigt! Då får du träna på...har du åkt tidigare också?

Ha en skön kväll!
Kram Helena

Tina sa...

Hej, det där med att valla rätt ska ju vara en riktig konst. Snön här nere i söder är nästan borta nu, läste på en blogg från Skåne att de första vårlökarna tittat fram..

Kram Tina

Tina sa...

Hej igen, gå in på Min plats i solen (ligger på min lista, om du inte hittar) och kolla de söta små liven...

Kram Tina