söndag 16 januari 2011

Vart tog....

...det fina vinter vädret vägen?? Har regnat hela dagen, inte mysigt alls, och sen fryser det väl på. Det kan bli spännande när man ska ut med bilen eller hunden! Jag som skulle ha provat mina nya skidor. Hmm.
Vardagen är tillbaks och därmed aktiviteter som börjar rulla igång. Idag hade vi klättring på schemat. Vi har bytt dag från torsdag till söndag. Sambon knorrar om sin skönhetssömn som blir förstörd. Klättringen är mellan 10-12 så vi böhöver åka vid 9.00. Själv så tycker jag att man i alla fall inte får sova speciellt längre och jag är mer glad att få sova en hel natt i sträck än sova halva dan. Just nu är jag väl uppe minst en gång per natt. Barn som ska kissa och om de sover så står katten och jamar. Suck!
Tillbaks till klättringen. M och A har börjat en fortsättningsgrupp och M går då i en äldre och där får de lära sig säkra varandra och ta grönt kort så sambon idag var sysslolös. Han höll dock på att få hjärtproblem då M´s säkringskompis släppte ner henne lite fort! : ) Han är lite nojjig över höjder.
Eftersom M nu inte behöver ha hjälp av honom så ska N få börja följa med och klättra. Då har vi en riktig familjeaktivitet på söndagsmorgonen!!


2 kommentarer:

Tina sa...

Modig och tuff tjej, det där!! Vad månne det bli av henne?!

Kram Tina

Sari sa...

Oj,spännande det där med klättring..... Jag skulle aldrig våga...
Ja, vilket väder! Regn och blåst... Men jag ska ärligt säga att jag tycker det är skönt när jag ser snön smälta bort mer och mer... Garageuppfarten är nu helt fri från snö och is!!
Våren närmar sig!
Ha det bra!