måndag 29 augusti 2011

Helgens lördag

Äntligen var det dax att börja med altan!! Sambon kom med material på lastbilen på fredagen och solen sken så det var bara att köra. Men eftersom han hade lastbilen med kran hemma ville han passa på att ta bort några av de stora stenarna. Drog bort dom som legat precis framför rutschkanan bort till våran lilla äng. Medans så fick jag gräva lite till. Nu när murarna var klara så skulle vi fylla upp över kanten och den gula listen längst ner, så det roa jag mig med medans sambon och barnen.....



... lekte med kranen. De ville bli upphissade. : )


De får inte klättra högt upp i trädet men hissa upp dem med kranen går bra!


Vi fick även besök av bästa L och dotter E. Oftast när man får besök så här så stannar liksom arbetet av och så försvann den dagen men inte när L kommer. Det är det som är så bra, hon är inte rädd att ta tag i nått utan undra vad hon skulle bära. : ) Så hon blev första betongblandare i bästa outfiten men det gick bra och kul hade vi. Kjolen var lite lätt prickig när vi var klara men hon har ju tillgång till tvättmaskin. TACK så hemskt mycket för hjälpen!!!!!!!


Här har vi gjutit nya plintar närmast väggen. Förut var altanen fäst i väggen men nu har vi satt cellplast och putsat runt så då vill vi inte fästa i det.

5 kommentarer:

Emilias sa...

Vad roligt med ny altan, ser fram emot att se resultatet sen :)
Kramar

Tina sa...

Så kul, en ny altan gör ofta en stor skillnad!
Ser spännande ut, du vet ju att jag gillar betong..gör gärna både det ena och det andra när väl tombolan är framme!

kram

Helena sa...

Ibland när man är i gång med nått o det dyker upp folk sådär som du beskriver så brukar sambon köra på o så får jag fika med gästerna de som inte fattar vinken o ställer upp som hantlangare vill säga :-)
KRAM från mig!

A House With A View sa...

Oj vilken grej att bli upphissad så där!! Gissar att det var huuur spännande som helst för barnen med en sådan färd!! Och vad kul att börja på med verandan!!! Ska bli spännande att se resultatet sen - men skynda lugnt! Händigt med fina vänner som hjälper till - guld värt!!!

Ang. din fråga, dottern ska läsa etologi och djurskydd, hon vill bli djurskyddsinspektör och arbeta på Länsstyrelsen sen :)

Kraaaaaam aka

Sallys hus sa...

Hej hej!

Tack för din gulliga kommentar hos mig. Den värmde..;)
Va duktigt att inte äta godis o kakor på 4 år...jisses, DET skulle jag aldrig klara....fast jag skulle verkligen behöva.....
Vilken söt vovve ni har och söta flickor.
Ååå...vilken tur ni har med snälla besökare som hjälper till. Allt blir ju så mycket roligare när man är fler som hjälps åt.
Kram o ha en fin dag!
Katarina