tisdag 9 augusti 2011

Ridläger


I söndags åkte vi ut på Ekerö till Karlshemsgård för att hämta Hem M från ridläget. En vecka har hon tillbringat där och det är knappt att vi hört något ifrån henne men så brukar det vara och det är väl ett tacken på att allt är som det ska. Värre om hon ringde hem och grina och ville hem!


Vi fick se en liten uppvisning inne i ridhuset och det var bra eftersom vädret inte var det bästa.
M är längst fram till vänster på indianhästen som jag kallar det. Ser ut som hästen i Spirit om ni sett den filmen.



Här har ni Dick Tracy som M ´s ponny heter. Så fin!
M är nöjd med veckan och träffa nya kompisar och skulle tänka sig att åka hit nästa år igen. Nu har hon testat 4 olika ridläger och alla har varit bra på olika sätt. Det finns ett läger till som hon är sugen på och det är Taffsnäs med bara fjordingar. Ja, vi för se nästa sommar vad det blir.
Nu är vi i alla fall fulltaliga hemma!

5 kommentarer:

Tina sa...

Jag är ingen hästtjej, bara allergisk..brukade jag säga förr..
Så duktig hon är, ser riktigt proffsig ut!

kram igen!

Tina sa...

Jag är livrädd för bestarna eftersom jag aldrig kunnat närma mig dem på ett vettigt sätt.
Svägerskan har stall och tycker jag är lite knepig..Men har man aldrig fått ett astmaanfall, så får man vara lite kaxig, he he.
Vi tog bordet på taket, allt går bara man vill. Har en stor bil också..åker ju inte dit i caben direkt, no no.

kram!

Fiffiga Systrar sa...

Vilka fina hästar! Kul med ridläger! kram

Helena sa...

O ridläger det har jag varit på många gånger!O jobbat på med för den delen.Härliga minnen:-)
Taffsnäs där har jag varit på några gånger för att hälsa på kompisar som jobbat som ridlärare där.
Japp är en gammal hästtjej :-)
KRAM från mig!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja det såg verkligen ut som hästen i Spirit, Rain tror jag den hästen hette måste nog titta på den filmen igen, det var några år sedan nu eller "Black Beauty" och gråta lite, det gör jag alltid till såna filmer. Vad roligt att hon trivdes och hade skoj på lägret - alltid ett gott tecken om de inte hör av sig så mycket ;)

Kram F