fredag 5 augusti 2011

Slut på semestern.

Hej i solskenet!
Slut på semestern och första arbetsveckan gick fort. Tre dar på jobbet och sen jobbat hemma varvat med en massa bad och båtåkande. Mer om det senare.
På bilderna kan ni se mina maschallhållare i betong som jag gjutit och fler är på gång.
Igår så tillverka jag former till flera men fyrkantiga. Skulle även skriva i en med bokstäver som jag köpte på Panduro. La upp dem och det blev bra, satte fast och tänkte inte mer på det. Sen när jag städa undan och bar in alla delar i verkstaden så kom jag på felet!! Jag hade skrivit rättvänt och då blir det fel när jag gjuter. Okej lossa lite försiktigt men icke, två gick sönder. Så idag var det bara att åka och köpa nya plus lite mera annat. De har ju rea nu så man får passa på! : )
Tur i alla fall att jag inte börja gjuta igår! Det blir morgon dagens projekt.



Ha en trevlig fredags kväll!

3 kommentarer:

Helena sa...

Ser fint ut!Blir roligt att få se de med ord fattar inte riktigt hur du gjort dom...
KRAM från mig!

Bella sa...

Hej!!

Skönt att ha gjort första arbetsveckan och vara tillbaka i vardagen och rutinerna även om det så klart alltid är välkommet med lite extra ledigt :)

Kul att du håller på och gjuter, det är något jag aldrig provat, men måste se till göra vid tillfälle. Hoppas det går bra och jag ser fram emot att få se resultatet här på bloggen!

Ha nu en riktigt trevlig helg!

Kramar Bella

Postadress Torslanda sa...

Så fina de är ! Du är duktig! Jag gjöt egna men de har slängts i soptunnar och så har jag köpt nya i en inredningsbutik .....jaja, nya försök kanske ska göras någongång. Det var så väldigt roligt även om det inte blev så bra