onsdag 18 januari 2012

Att våga

Har ni något som ni står och överväger om ni ska våga eller inte?
Jag lär mig våga mer varje vecka när jag är med A på ridningen. I måndags var det inte hennes dag och då var jag tvungen att våga ännu mer utan att ta vatten över huvudet. Fast med hästarna är det mer att vänja sig och kunna hantera dom.
Många undrar om de ska våga byta jobb, starta eget, bryta upp, fråga chans, flytta in, ut eller iväg. Finns så många olika saker att våga ta klivet för.
Jag har en sak som jag står och vågar inför. Ska man bara kasta sig ut och låta det bära eller brista!? Ta chansen att kanske lyckas.
Eller så står man där lite i det dolda och undrar vad som kunde ha hänt.
Vi får se helt enkelt.

7 kommentarer:

Tina sa...

Klart att du ska våga, det är bara att ge järnet.
Finns inget att vänta på, kanske bara dåligt väder och det kan ju kvitta!
Snygg outfit..du passar i rött!

KRAM

Maria - Wikers Liv sa...

Förstår precis vad du menar! Jag undrar ju oxå över detta att våga... ;) Vi får höras mer på mail. Hinner bara inte nu :(
Min symaskin är en Husqvarna Topaz. Supernöjd med den! Både som brodermaskin och "vanlig" nyttomaskin!
Ha en fin dag!
Kram!

Emilias sa...

Svårt sånt där, känner igen mig! Jag har precis antagit en ny utmaning med nytt jobb... Knappt så att jag vågar men känner att chansen inte får missas heller.
Jag hejjae på dig!!
Kramar

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja det är svårt med alla dessa val och drömmar men säkerligen en ofantlig lycka om allt går vägen. Hoppas du vågar :) det skulle vara spännande att få hänga på och se vad det är och hur det går!
Vad fin du var på bilden - häftig klänning ;)

Kram F

Helena sa...

Jaddå nog finns det saker jag funderar över.Men så brukar jag tänka att det kan vara kul så kastar jag mig ut :-)brukar hinna få kalla fötter oxå :-)men så går allt bra!
KRAM från mig!
ps.tänk vad man blir nyfiken när man läser bloggar.
Försöker läsa emllan raderna(går sådär)
ja ja du berättar väl sen :-)
o du ser superfin ut i klänningen!

Hannis sa...

Men pudding!
Vilken snygg klänning!

Jag är en sån som tror på att ta chansen.
Hellre prova än att gå och fundera på vad det kunde ha blivit.
Sen är det klart att saker som kan påverka tryggheten, ekonomi och sånt alltid är något att fundera över en extra gång.
Men annars tänker jag, vad är det värsta som kan hända =))

Kram Hannis

Postadress Torslanda sa...

Ja, det finns sällan facit. Därför bättre att våga! Om det inte blev så bra är det ju bara att ändra igen. Och göra ett nytt val.