söndag 8 januari 2012

Hej!

Jag är tillbaks, kom hem igår kväll från Finland där vi har varit i en vecka. Vi skulle ha åkt på onsdagskväll den 28:e men som ni vet har jag varit sjuk och det var lite si och så med resan. Men det kändes tråkigt att avboka helt de M äntligen skulle ha med sig sin kompis. De har pratat om det i flera år men det har inte passat med semestrar och annat. Så nu hade alla sett fram emot denna resa av olika anledningar. N skulle ju fylla år i Finland och lika M´s kompis och det var ju stort! : )
För att ge mig en liten chans att i alla fall ha en feberfri natt innan vi åkte så boka sambon om tills på fredagen och då blev det dagbåt istället och sen köra 50 mil på natten till stugan. Vet inte om jag blev så mycket friskare men iväg kom vi i alla fall. Tänk vad man tappar flåset snabbt! Nu hade jag varit sjuk i 2 veckor och när vi skulle upp till hytten i båten så var det 2 trappor upp från bildäck och jag bar en väska och hade koll på hyttnumret. När jag kom upp och skulle säga vart vi skulle stod jag och flåsa och chippa efter andan och hosta och fick inte fram nånting. Tillslut klämde jag ur mig kom HIT då jag såg vart vi skulle. Lite lätt frustrerande!!




Jag gjorde inte så mycket i Finland mer än tog det lugnt, hosta och gick korta promenader. Blev piggare och hostan släppte lite men blev lite snorig istället men det är i stort sett borta det med. Penicillinkuren avslutad och nu måste jag börja träna igen. 3 veckor utan träning är inge bra för mig! Nu när man äntligen börjar komma på banan igen så kommer det annat och det i form att det drar i nerverna i benen om jag inte tränat på ett tag. Brukar stråla från rumpan, låret ner i hela benet. Så himla skönt!! Men nu är det hela sju resor värre! Från svanken och ner i båda benen gör det sjukt ont emellanåt och det är svårt att sova eller sitta still eller när an går ibland. Bilresan hem gick hyfsat, värre på båten. Nu inatt värdelöst. Till 2 sov jag sen gick jag upp och sortera all tvätt i olika högar. Försökte sova igen, upp vid halv fyra, försöka sova igen och nu är klockan 05:25 och jag har hunnit föra över alla korten från resan till datan, kolla mailen och nu bloggen. Sova är över reklamerat!!

Hoppas erat år har börjat bättre än mitt!

7 kommentarer:

Hannis sa...

Fy fabian! Vilken sjuka du åkte på!
Förstår att du längtar efter träning och att få känna dig frisk igen!

Håller tummarna för att du ska få må bra nu=))
Kram Hannis

Maria - Wikers Liv sa...

Men usch! Det lät inget vidare! :( Titta in hos mig, jag har något till dig, som kanske piggar upp lite ;)
Ang hamstern, så har vi vetat hela tiden hur gamla de blir, så vi är som tur är, förberedda på att han kanske inte överlever flytten...
Ha en fin söndag!
Kram

A House With A View sa...

Men fy tusan vad trist med sjukdomar... Och träning är ju alltid bra, jag har tänkt försöka komma igång igen efter att ha varit en "soffpotatis" ett tag;)

Massor av kryp-på-dig kramizar aka

Tina sa...

Nää, vilken envis bacill!
Du är ju så stark och pigg annars, så nu känner du dig nog helt urlakad!
Kan tänka mig att en dusch inte var dumt heller...
Har du fått problem med ischiasnerven x 2?

KRAM o krya på dig!

Emilias sa...

Men vilken dum sjuka du fått vännen! Skönt att ni kunde komma iväg i alla fall!!

Kramar

mitt skärgårdsliv sa...

Men det där låter inte alls kul, jag menar din förkylning. Vad jobbigt hoppas det ger med sig snart. Men kul med resa till Finland :) blir lite nyfiken var i Finland ni varit? Önskar dig en bra kommande vecka och att dina krämpor ger med sig!

Allt och/eller Inget sa...

Vilka vackra bilder!
Kram Linda