onsdag 23 mars 2011

Titta!

Ganska länge nu har det kommit inlägg om vår i denna bloggvärld men jag har inte sett skymten av den. Vår tomt är täckt av snö och vår väg har varit en iskana med tjocka isiga hjulspår. I söndags så gick jag ut till vägen för att hacka bort den värsta iskanten av hjulspåret och blev skinnflådd i handen på köpet. Ingen hit när jag skulle klättra dagen efter!
Men måndagen så satte det fart och ena hjulspåret hade smält bort när jag kom hem så hackande kändes lite onödigt. Sen har det fortsatt smälta och vår väg är isfri och vår parkering nästan isfri också. Dock så ligger all snö kvar på tomten och gången fram till huset.

Men det jag upptäckte idag när jag kom hem var dessa små blommor. Mitt första vårtecken!! Vad det är för några vet jag inte. : ) Men sånt kan ju ni!



2 kommentarer:

Tina sa...

Jag är inte heller så kunnig men tror att det är krokusar?! Jag har inte sett röken av några vårlökar ännu. Det blåser så himla kallt så det lär dröja men det kvittar så länge jag slipper snö. Typiskt att du hackade när det ändå smälte bort..jag har blåsor under lilltårna efter semestern. Det var så ovant med värme och andra lätta skor, ha en bra kväll.
KRAAM

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Javisst är det krokusar!
Jo solen tittade fram idag också men det har blåst halv storm så det var riiktigt kallt!
Vad skönt för dig att ha lite ledigt:)
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥