söndag 23 oktober 2011

Gjutning & Kalas

Söndagsmorgon och vi fick sova till 7.30 innan första vakna och vid 8.00 kom den andra. Sambon gick upp och ut med Zigge och jag drog mig kvar i en halvtimme innan jag hoppa in i duschen och sen frukost för samtliga. M blev kvar hos farmor igår efter deras drejkurs så henne hämtar vi på väg till kalas efter lunch.
Först ut i verkstaden och öppna formar från fredagens gjutning och även gjuta lite till. : )
Runt lunch dök M upp med farmor och farfar?? Hon hade glömt att säga att vi skulle hämta henne. Blev en fika och sen korv och bröd innan vi for iväg på kalas.



Det var min storebrors sambon som hade fyllt 35 som hade kalas och som omslag tog jag en skokartong som jag klätt med tapet. 3 små grodhuven i betong fick sitta på också.


Presenten bestod av denna bok som jag hitta när jag handla sist. Måste köpa en till mig själv också även om jag själv inte äter så bakar jag gärna åt andra och det fanns så många recept och det var ett sånt bra upplägg och allt såg så lätt ut att man bara måste baka.




I lådan låg inte bara boken utan muffinsformar i silikon och vanliga i papper med fint mönster, grillvante, glasyr och andra bra baksaker. Hoppas det uppskattades!

10 kommentarer:

millandante sa...

Vad fint du slog in paketet!! Är säker på att det blev en uppskattad gåva!!

KRAM

Tina sa...

Den presenten hade jag inte tackat nej till..
Så jättefina saker!

kram

Postadress Torslanda sa...

Fint present som jag hade blivit glad över - söta grodor också!

Stina sa...

Så söta grodor.:-) Stina

Marina sa...

Här hittade jag en hel del fint att titta på och vilken söt rottis ni har.
Tack för kommentaren hos mig som gjorde att jag hittade hit.

Kram!

Emilias sa...

Det där såg ut som en riktig härlig bok :) Fin present!
Kramar

Its a house sa...

Låter som en lysande present! Gjuta är skoj och baka likaså, avrför har inte dygnet fler timmar????

A House With A View sa...

Finfin present inslaget i så fint paket!!! Och vilja söta grodor!! :) Gissar att presenten blev mycket uppskattad!!

Önskar dig en fin dag!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar present! Kram Mia

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken fin present och fint inslaget, hon blev säkerligen glad. Jag tycker också det är lika roligt att baka fortfarande även om jag själv inte äter nåt.....så jag fick ingen vaniljbulle när jag bakade sist men det är minst lika roligt att glädja andra med godsaker. ;)

Kram F

....och vågat att du ger dig på ridning efter så många år på marken ;)