fredag 18 november 2011

En dag på stan.

Nu är jag tillbaka i verkligheten. Blev ingen London trip som vi ev hade tänkt från början. Spar den till nästa år! Istället hade sambon bokat en shoppingdag på stan och hotellnatt på Reisen utmed skeppsbron (heter det så). Vi har bott där förut och det är mysigt. Sambon hade bokat ett lite större rum men när vi kom så fråga han i receptionen om vi inte ville ha egen bastu och bubbelbad för bara 350 kr extra?? Ja, varför inte och så blev det. Bubbelbad och champange är väl inte helt fel!



Vårt rum. Nackdelen att vi tog detta var att vi inte fick havsutsikt utan en byggnad väldigt nära inpå men det finns för och nackdelar med allt!


Vi checka in och sen tog vi en vända på stan och shoppa lite julklappar och födelsedagspresenter till barnen. Allt kommer ju på en gång så man får planera lite vad som är vad. M 3/12, N 1/1 och A 9/2. Ganska samlade med julen mitt i!


Jag fick en ny varm vinterjacka som jag egentligen hade tänkt köpa förra året men så kom det annat i mellan. Men nu har jag en röd varm dunjacka från Stadium som ska hålla mig varm, tack så mycket!
Efter att ha gått en hel del så tog vi oss tillbaka till hotellet och bada bubbelbad innan vi skulle äta middag. Tog en promenad i Gamla stan och så åt vi på Warehouse på Västerlånggatan. Pepparbiff med potatisgratäng och grönpepparsås. Mmmm.


Tydligen hade nya Twilight filmen premiär den kvällen eller natten ska man kanske säga.

Men borta bra och hemma bäst!

6 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Mysigt med lite romantik i stan och skönt att få lite julklappar avklarade i samma veva. Ha en trevlig helg ;)

Kram F

mitt skärgårdsliv sa...

Låter ju inte alls illa med bubbelbad och bastu! Lite extra lyx :) Låter som ni haft det riktigt bra! Trevlig helg!

Bella sa...

Trevligt med en tripp till huvudstaden och lite egentid tillsammans!! Grattis i efterskott till era 15 år :)

Kramar Bella

Postadress Torslanda sa...

Grattis till 15 år tillsammans med grannpojken! Wow! Tänk att ha känt varandra så länge i livet och varit tillsammans så länge. Mysigt med en romantisk tur in till city på egen hand. Reisen är ju fint - har bott där några gånger i jobbet.

Ha en riktigt bra helg!

Tina sa...

Romantik på hög nivå, uppgraderingen var inte dum!
Bu längtar jag efter bubbeldricka..

kramen

Helly sa...

Åh vad härligt att bo på hotell mitt i stan. Vicken lyx! Å London ligger ju kvar, vettu! ;)
Världens bästa morot för dottern. Jättekul för henne att ha "prov" i London när hon ska testa att typ beställa en kopp te. Mor-dotter-resa är ju hur mysigt som helst. Jag o mor min har just gjort London till vår stad och det är nått speciellt att resa bara två så där, låta resten av familjen vara hemma. Ska försöka göra så med min dotter när hon blir större. Längtar! :)