torsdag 3 november 2011

Fulltaliga igen!


Hur har ni det på höstlovet?
Familjen är åter fulltalig igen. Igår morse kom sambon, N och Zigge hem igen och allt är som vanligt igen. Hund som ska ut och barn som ska kissas innan läggdax. : ) Och appropå ut med hunden så skulle jag gå med Zigge medans sambon fixa middag. Just nu råder det ett sånt här riktigt grått höstväder och det var väldigt skumt ute och mörk när vi gick. Hann knappt komma förbi tomten innan jag hörde något som prassla i buskarna. Ett rådjur som sprang upp på berget, går lite till och tänder av någon anledning ficklampan och ca 10 meter framför mig på vägen står en älg! Det var det rådjuret. Vände snabbt och tog några raska steg tillbaka och då tror Zigge att vi ska leka. Nähä det här är allvar. Men älgen springer upp på berget och då tänkte jag att då kan vi gå förbi ändå. Lyser upp och ser 2 små rumpor, 2 kalvar och tänker var är mammaälg?? Men mammorna går alltid först så hon är väl där någonstans och vi går vidare. När vi hunnit ca 50 meter hör jag hur det dundrar på tomten som jag går bredvid och där kommer de. Vad sjutton de förföljer mig. Men de stannar sen vid staketet till nästa granne. Bra, stanna där och håll er där så slipper jag möta er när vi kommer runt från andra hållet!! De lyssna.


Så här såg A ut när jag hämta på fritids i tisdags. De hade haft fest. : )
Och som ni ser på bilden nedan så är hon helt insnöad på att sy. Där håller hon på med en kudde och sen sydde hon en sovsäck till pepparkaksgubben. Så duktig så.


Idag har vi haft besök av elektrikern som hade lite småfix kvar, kommer även imorgon för att fixa uttaget vid parkeringen. Jag har jobbat lite ute i verkstaden (håll tummarna Tina) och barnen leker ute och inne. Märkte dock att A verka lite hängig och satt i soffan under en filt, 39 graders feber. Hm inte bra och jag går med huvudvärk, prata med sambon och han kände sig konstig. Hoppas inte vi blir sjuka!! M har ju hoppkurs imorgon plus att vi ska på kalas och på lördag ska A´s kompis sova här för att hennes föräldrar ska bort. Vi har helt enkelt inte tid eller lust.
Ha en skön torsdag!!

3 kommentarer:

Marina sa...

Låter spännande men lite läskigt att möta en älg sådär.
Dottern och jag såg antingen en älg eller en hjort i går. Det var på håll och i skogen så bland grenar och höstlöv såg vi bara något mörkt och högt som rörde sig och det var ingen häst i alla fall.

Ha ett fortsatt bra lov!

Tina sa...

Aha, betongprojekt! Jag har inte vågat ta ut mina ur formen ännu...
Tråkigt med dottern, virusen som härjar nu är inte så kul. Krya på er!

Kram o trevlig helg

Maria - Wikers Liv sa...

Hu, va läskigt med älgar så där! Tur de lyssnade på dej ;)
Skönt att fam. är återsamlad! Hoppas ni inte blir sjuka, nu bara! Krya på er!
Vi bygger delvis själva och delvis ett par snickare. Men som sagt vi lägger ner nästan varje ledig minut. Åtminstone Mannen i mitt liv, medan jag sköter ställningarna hemma ;) Vårt hus är sålt och köparna ska flytta in 1:a mars, så tills dess ska vi vara ur huset. Hoppas och tror att vi kan börja flytta in i mitten på feb?
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram / Maria