torsdag 29 september 2011

Bättre sent än aldrig!

När jag fixa ihop stenrabatten och sen plantera mina clematis där så har jag för mig att jag sagt att jag skulle fixa ett klätterstöd till dom. Ja, sommaren gick och rådjuren bet av det som växte upp ovanför pinnen.
Tanken jag hade var att bygga ett stöd av armeringsjärn, 2 stycken bredvid varandra med armeringsnät emellan och det skulle gå som nån sorts båge över rabatten. Då clematisen sitter på en varsin sida med 120 cm mellan sig så behövdes lååånga järn och det är lättare sagt än gjort att få hem när de är 6 meter. Men tillslut när vi körde hem trallvirke med lastbilen så tog sambon även armeringsjärnen med.


Och idag fick jag ar..et ur vagnen och fixa ihop det!
Jag måste säga att jag blev tok nöjd, så himla snyggt blev det (om jag får vara lite opartisk och säga det). Hade inte trott det innan och tanken var att spreja allt svart men nu får det nog vara som det är. Eller vad säger ni?




Nu kan clematisen äntligen få klättra på något, ledsen att det dröjde så länge.
Så då var ett projekt avklarat, bara sätta igång med nästa!


Den gröna busken till höger är gräslök. : )

7 kommentarer:

Tina sa...

Jag tänkte starta en flugfarm ute i Shedet, förstår du. Låter väl kul?
Nä, man förvarade mat i skåpen förr, med nät så flugorna inte smaskar i sig och lämnar bakterier. (Jag ska inte ha mat i det, bara snygga saker.)
Snyggt o praktiskt stöd du byggt, kommer att bli kanon för klätterväxten!

kram

Ord & Känsla sa...

Det blev väldigt bra och snyggt också! Du har all rätt att var nöjd med det. Man ska skryta lite om sig själv, då mår man bra:)

Kram Helena

Helena sa...

Det är jättefint som det är!Låt det vara så om jag får tycka till :-)
Jorrå jag är inte riktigt bra men det värsta är väl över snart hoppas jag.
KRAM från mig!

Min plats i solen sa...

Tjusigt! Jag tycker att du ska låta det vara som det är. Järnet är så fint som det är. :)

Kram Lotta

Hannis sa...

Klart att du får säga att det blev snyggt!
Det blev ju det.
Skitsnyggt för att vara exakt=))
Bra jobbat!

Hoppas att du får en bra helg, här ska festas med gamla arbetskamraterna och sen sovas=))/
Kram Hannis

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Vilka härliga trädgårdsbilder!

Ja, man kan ju inte direkt säga att man får någon sammanhängande sömn. Men är inte alls så trött som jag trott man skulle vara. Har däremot gått och dragits med spänningshuvudvärk i några dgr nu. Mindre roligt! Hoppas den ger sig snart.

Hoppas ni får en fin helg! Kram kram Maria

TIDSOPTIMISTEN sa...

Det blev superbra och tack för att du påminde mig ;) jag behöver också fixa klätterhjälp till mina kaprifoler. Gillade du Zumban? eller du kanske har tränat det många ggr förr!
Ha en skön helg i värmen!

Kram F