lördag 3 september 2011

Nöjd

Solen sken och det var himla varmt ute idag. Än så hänger sommaren kvar lite.
Börja med att gå ut i verkstaden och kolla min gjutning jag gjorde i tordags. Har en beställning på en maschallhållare extra hög. Den är hela 50 cm och kan säga att den blev tung!! Det gick ju åt ca 2 st 25 kg betongsäckar. Står stadig i alla fall.  : ) Den blev bra, tur för jag var lite orolig. Sen så hade jag gjutit några andra också med mönster och de blev över förväntan. Så nu på kvällen innan middagen förberedde jag lite formar tills imorgon om jag får tid.
Annars så fortsatte vi med trallen och vi har kommit mer än halvvägs tror jag och jag hoppas vi hinner en bit imorgon också. Sambon har lite båtjobb att göra så jag hoppas det inte tar hela dagen!! För nästa vecka hade jag tänkt ha kalasfika ute på nya altanen i solen.
Hoppas er helg är bra!

4 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Vad härligt med solen och värmen:)
Vad kul med gjutning, hoppas vi får se ditt jobb sen.
Vad fint det blir med ert altanbygge. Det ser stort ut, hoppas att du kan ha fika där nästa helg!

Kram Helena

Tina sa...

Jag hade 26 grader i solen idag, i Shedet 80. Blev lite svettigt ett tag...men så härligt!

kram!

Postadress Torslanda sa...

Låter som att ni hunnit med en hel del. Du visar väl bilder på dina fina betongsaker här när de är klara?

I Göteborg har vi också haft fantastiskt väder idag! Håller tummarna för altanfika snart på din sida.

TIDSOPTIMISTEN sa...

Det händer så mycket hos er ni är som en familj duracellkaniner - så himla härliga. Vilka duktiga barn du har också, båtarna blev hur fina som helst. Hoppas ni kom lite mer framåt med altanbygget i helgen så du får ha ditt altanfika i solen ;)

Kram F