tisdag 20 september 2011

Veckans recept

Det här receptet hitta jag på arla och det får bli dagens middag. Hoppas det blir gott! : )


Sweet chiligryta med fisk

Sweet chiligryta med fisk

Ingredienser
4 port

600 g fiskfilé, t ex sej eller hoki
2 vitlöksklyftor
3 paprikor i olika färger
2 purjolökar
Arla smör
2 dl vatten
2 dl Arla Köket vispgrädde
2 fiskbuljongtärningar
4 msk sweet chilisauce
1/2 tsk salt

Gör så här

Skär fisken i 3 cm stora bitar. Skala och hacka vitlöken. Kärna ur paprikorna och skär dem i bitar. Grovstrimla purjolöken. Fräs grönsakerna i smör i en stor gryta tills de är mjuka, ca 5 min. Häll i vatten och grädde. Tillsätt buljongtärningar och sweet chilisauce. Låt det koka upp. Smaksätt med salt. Lägg i fisken och låt det sjuda 3-5 min. Servera med kokt ris.

Sen så vill jag säga GRATTIS till min gamla kompis A som fyller år idag!! Inte att hon blir så gammal utan att vi känt varandra hela livet. : )
Hipp hipp Hurra Hurra Hurra HURRA.

3 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fiskgryta får det nog bli någon dag här hemma också - det är poppis. Jag har ett beprövat recept som min familj älskar så jag håller mig nog till det ;) Hoppas Arla's blev smaskigt !

Kram F

Emilias sa...

Mmm, ser väldigt gott ut :)
Tack för hejaropen!!
Kram

Postadress Torslanda sa...

Ser gott ut. Hur blev det?

Tack för fina hälsningen!