fredag 9 september 2011

Fredags tips.

Som jag har härmat från sambons syrra A. En grej man kan sysselsätta sig med när man är hemma med sjuka barn som jag var i måndag och tisdags eller när man har tid över. Det här har jag haft planer på att göra jäääte länge men inte kommit till skott förrän nu.


Ta en badboll eller stor ballong och klä med gladpack. Jag hängde även upp min i en tvättlina i tvättstugan.


Tapetklister.


Och papperssnöre som du doppar ner i tapetklistret och sen virar varv på varv runt badbollen tills du tycker att det räcker eller inte orkar mer.


Så här otät gjorde jag min och nu så hänger den på tork. Ska sen försöka få ur luften ur badbollen och klippa upp ett hål upptill för att få ner en lampa. Jag har nämligen gjort en lampskärm. : ) Ska lacka den en omgång också så den blir mer hållbar. A´s lampskärm blev jättebra, få se hur min blir men det får ni se en annan gång.


Kan visa min egen Melixa Design maschallhållare som jag gjorde för ett tag sen.


Ha det bra! Nu ska jag till Gröna Lund.

Ps. Kan säga att JAG HAR EN ALTAN NU!!!!!!!!!!!!!!


3 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Spännande med lampskärmen. Du får återkomma och visa resultatet sen, jag är inte så pysslig av mig men blir ändå lite sugen när jag ser sånt här.....så kanske att jag provar en vacker dag ;)

Kram F

Min plats i solen sa...

Hej Kia!

Wow! Du är rent makalös på att pyssla, skapa och få till läckra saker! Så snyggt! :)

Och vad härligt att du nu har en altan. Gratulerar! Vad passande att det utlovas lite sol och värme i helgen så att ni kan njuta riktigt ordentligt av er nya altan. :)

Njut av helgen och ta hand om dig Kia!

Kram Lotta

Emilias sa...

Men gud så fiffigt :) Ser fram emot att se det färdiga resultatet sen!
Kram