måndag 12 september 2011

Ett år äldre och lite klokare....

...blev jag idag. Äldre i alla fall!
Igår var det kalas på nya altanen och det behövdes. Med 19 vuxna och 13 barn var det skönt att kunna sitta ute, fast det såg väldigt mörk ut ett tag och jag tvekade om det inte skulle bli ösregn. Men vi klara oss, dock utan sol men ändå.



Den här knep och knåp saken fick jag av min bror plus en flaska vin som vi intog till middagen jag hade beställt idag. Timjankyckling med svampstuvning, mums och så fruktsallad med grädde som efterrätt.



Som ni ser så har jag inte fått ihop den än och frågan är om jag nånsin kommer få det. : ) 

De här stövlarna fick jag av mamma och pappa. Såg dom i mammas skoaffär hon jobbar i för ett bra tag sen och då önska jag mig dom i present och se vad tomten kom med! Supersköna, hade dom hela dan idag.
Annat fint som jag fick var lite nya blommor till vardagsrummet, blev ju väldigt tomt när tomatdjungeln försvann! Vinglas från Iitala, presentkort på klätterskor och hm m.m. Tack allihopa för fina presenter och att ni kom för att fira mig.
Av min sambo och barn fick jag 4 röda rosor och en tom (lånat) iphone 4 kartong. Tack för det! Behöver i och för sig en ny telefon men är lite anti detta behov av att man ständigt ska vara så online. Men sambon tyckte jag behövde en sån, vet ej om han tänker sätta in en sändare i den för att ha koll?? : ) Nä, men det kan väl vara bra och jag måste vara med för han kan inte teckna i mitt namn. Tack, tack.
Nu ska jag sätta mig i soffan med mitt glas vin.
Ha en toppen kväll på er!

10 kommentarer:

Emilias sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen :)
Kramar

Bella sa...

Stort grattis på din dag!!!

Ser att du blivit firad på bästa sätt på er nya fina altan, blev jättebra ju och så gott med all plats!!

Många kramar Bella

Tina sa...

**GRATTIS***!
Jag trodde först att du fått ett par handklovar!
Men det var ju något helt annat klurigt..he he

kram

Sallys hus sa...

Grattis i efterskott..;)
Vilken altan!!
Jösses så stor...hääärligt!
Så fint med berget så där alldeles inpå.
Kram o ha en fin dag!

Helena sa...

Gratulerar i efterskott!Fin fina presenter du fått oxå :-)
KRAM från mig!

Hannis sa...

Grattis i efterskott!!
Jädrans så snygg altanen blev klar och så många som får plats=))
Härligt!

Kan hålla med dig om det där med att ständigt vara online...
Känns som att det blir för mycket ibland.

Kram Hannis

Hildas hem - Sofia sa...

Hipp, hipp hurra i efterskott! Vilket härligt kalas på er nya dansbana :)

Såna där knåp & knep kan man ju bli tokig på ;)

Jag önskar dig en fortsatt härlig tisdag!
Kram Sofia

Postadress Torslanda sa...

Grattis i efterskott!!! Fina presenter.

Om det blåser hos oss? japp. Som om att hela trädgården ska blåsa bort. Sedan 24 timmar. Vi får se om det blir bättre till imorgon

Min plats i solen sa...

Ett stort GRATTIS till dig i efterskott Kia! :) Fina presenter och vilket härligt firande tillsammans med nära och kära på den nya altanen. :)

Stor Kram

Ord & Känsla sa...

Grattis till dig i efterskott!
Vilka fina presenter du fått och vad roligt att ni kunde vara ute på den nya stora altanen, kanon!

Gott recept ovan, vi åt fisk idag (Linas):)
Kram Helena