onsdag 21 september 2011

Middag

Fiskgrytan igår var god tyckte jag och sambon. Barnen åt väl inte jätte mycket. M var inte hemma men hon hade nog ätit av den och det var lite sting i den från sweet chilin antar jag.
Ikväll blir det 3 rätters eller 2 för mig då jag inte äter efterrätt.

Meny

Rödbakad norsk fjordlax
pepparrotscremé, äpple och forellrom

Hällstekt hängmörad oxrygg
kantareller och kycklinglever i rostad oxsvansjus

Grillat surdegsbröd
röda bär, halloncremé och hallongräddglass

Vad tror ni, kan det vara något??
Lite skeptiskt till kycklinglever och vad är oxsvansjus?
Vi ska nämligen ut med jobbet ikväll och äta uppe i skatteskrapan. 2 menyer hade vi att välja på. Fisk eller kött och ingen av dom locka väl egentligen. Jag är rätt lätt att impa på när det gäller mat, behöver inga konstigheter. Ge mig en god kött/kycklingbit med potatis och god sås så är jag nöjd. : )

Imorgon ska jag försöka mig på sovmorgon!! Barnen sover på olika håll så jag har ingen som jag måste få upp. Ska bli skönt och välbehövligt.



Ha en toppen dag!

7 kommentarer:

Tina sa...

Jag hade kört på fisken, gillar inte lever, njure och annan inälvsmat..inte heller anklever, fy pyton. Annars äter jag faktiskt allt,t o m surströmming...

kram

Tina sa...

Glömde...om jag blir bjuden, köper inte hem det.

Hannis sa...

Låter gott!
Kycklinglever smakar inte så mycket enligt mig=))
Hoppas att du får det härligt hur som och får njuta!

Kattungar ja...Det är ju det där när dom börjar röra på sig. Rusa fram hela nätterna.
Men det är det värt!

Må bäst nu!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oftast smakar ju det mesta bra ute på en schysst restaurang men jag håller med om att lever och oxsvansjus låter lite mysko. Jag hade nog valt laxen för säkerhets skull ;) Hoppas det blir en trevlig kväll och den restaurangen skulle jag också vilja prova - säkert fin utsikt - du får berätta mer sen ;)

Kram F

Min plats i solen sa...

Hej Kia!

Hoppas att du fick en riktigt trevlig kväll och att maten var god? Det lät väldigt gott tyckte jag, men jag håller med dig angående kycklinglevern. Jag har lite svårt för inälvsmat men det beror kanske på hur det är tillagat. Jag hoppas iallafall på en trevlig kväll med god mat och många härliga skratt. :)

Ha det gott och njut av din sovmorgon!

Kram Lotta

A House With A View sa...

Vad roligt med utgång och restaurangmat, blir nog supergott och trevligt tror jag!! Och vilket lyx med sovmorgon!!!!!

Stoooooooooooor kraaaaaaaaam aka

Hildas hem - Sofia sa...

Jag är ju vegetarian så jag kan inte ge dig något råd alls.

Lyxigt med sovmorgon - katten lär väl knappast väcka dig. De sover ju för jämnan :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia