torsdag 22 september 2011

Skatteskrapan

Igår så var vi ute och åt med jobbet på resturang Och Himlen Därtill uppe i skatteskrapan. Utsikten var strålande, speciellt när mörkret lääger sig och alla lampor tänds. På bilden ser ni själva resturangen och jag satt vid fönstret vid bordet mellan pelarna.

Bild lånad från resturangens hemsida.

Maten var utsökt och det blev varmrätt med efterrätt. En miss då de ringde och skulle ha matbeställningarna. Jag hade fått två menyer att välja mellan eftersom vi var så många, 10 stycken. Så när de ringde sa jag 6 av köttet och 4 av fisken och skulle ha sagt 6 meny 2 och 4 meny 1. Så vi fick ingen förrätt och efterrätten kunde de fixa fram. Jaja, gott var det i alla fall! Kycklinglevern märkte jag inte av, tror den låg som i en liten, liten lök eller nått och den undvek jag. : ) Efterrätten med grillad surdegsbröd var toppen. Åt upp brödet och färska frukten så fick en arbetskamrat glassen. När vår sittning var klar gick vi upp till baren en stund och titta ut över Stockholm. Kan varmt rekomendera denna resturang.

5 kommentarer:

Tina sa...

Ser trevligt ut och lät gott!

Trevlig helg!

Helena sa...

Härligt ställe det där har dock inte varit där nån gång än...
Trevlig helg!

Min plats i solen sa...

Vilken härlig kväll det blev och jag kan tänka mig att utikten är fantastisk där uppe. :)

Ha en riktigt trevlig helg Kia!

Kram Lotta

A House With A View sa...

Vad roligt med en lyckad kväll!!!! Låter som det var riktigt smaskigt!! Ser mysigt ut också på bilden!!

Önskar dig en riktigt fin helg!!

Kraaaaaaaaaaam aka

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vad kul, verkar vara ett mysig ställe att sitta & blicka ut över staden - då ska jag sätta upp det på besökslistan ;)

Kram F