måndag 5 september 2011

Vabb

Ny vecka nya möjligheter!!
Och nya sjukdomar. Eller det börja egentligen förra veckan. På torsdagskvällen så lät N jätte rosslig och lika fredag plus snorig. Så hon fick då vara hemma med mig eftersom jag jobbar hemma då. Och helt pigg var hon inte för hon sov i 3 timmar efter lunch, fick väcka henne så vi kunde åka och hämta A i skolan.
I helgen börja A snora och hade ont i halsen. Även feber så hon är hemma idag och även N som kan pigga på sig lite mer tills imorgon. Till A´s stora vånda så missar hon ridningen idag. : ( Nog om sjuka barn.
Barnen är alltid som små änglar. NOT. : )

Ja, lördagen hann vi en del på altan men på söndagen så hade sambon båtjobb och det tog större delen av dagen men en timme efter middag gick vi ut och körde på lite och ska även göra det ikväll. Några rader hinner man lägga på en timme så att vi sakta men säkert tar oss i mål.
Eftersom jag fick lite tid över i söndags så kunde jag fixa lite former och gjuta lite till. Är så spänd på att öppna upp och se hur de blev så jag vet hur jag ska fortsätta!! Vill göra det idag men borde vänta tills imorgon så de får ligga i 2 dagar. Kanske kan smygtitta ikväll?!

Idag så har jag fixat med ett annat projekt som jag tänkt göra jätte länge men som fått vänta. Har fotat och ni ska få se men som sagt så är inte datan våran kompis och lägga upp bilder på den gör jag inte. Brukar göra en backup på jobbet så då kan jag kanske visa er när jag väl är där.
Ha en toppen dag!

6 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Stackars barn. Inte roligt att vara sjuk!
Hoppas att ni ändå får en mysig dag.

Vilket altanbygge ni gör. Jisses, det blir ju en riktig dansbana :)

Jag önskar dig (och de sjuka barnen) en fin måndag!
Kram Sofia

Hildas hem - Sofia sa...

Jättekul förresten att du beställde en almanacka! Den går med Posten imorgon :)

Kram igen

Helena sa...

Jaha då vart jag nyfiken på vad du gjort???
Kanske min clematis når dig om ett par år :-)
Bara den vet var den ska ;-)
KRAM från mig!

Bella sa...

Fy, så trist med barnens sjukdomar, hoppas verkligen att de kryar på sig och snart springer på pigga ben igen!

Visst tar de sin tid att lägga trall, men man hinner precis som du skriver några rader på en timme. Skönt att det går framåt för er!

Vi bor inte på en gård utan i ett vanligt bostadshus, men den som byggde huset körde lastbil och byggde maskinhallen för att kunna förvara lastbilen och använda som verkstad.

Ha nu en skön måndagkväll!

Kramar Bella

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Det är mitt och Mickes sovrum som vi har tapetserat.

Nenya var inte så intresserad av filmerna, hon snarkade för fulla muggar.
Vilka ljud de kan ge ifrån sig de små liven :)

Hoppas ni kryar på er snart! Stor kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Som en varg skulle jag säga att hon kan låta som. Det är väl när de drömmer de kan yla tror jag.. Man vaknar med ett ryck när hon sätter fart!

Kram, kram!